Stena Line søsætter anden NewMax ro-ro-færge

Stena Line har nået en milepæl i sit NewMax-flådeinvesteringsprogram med søsætningen af 'Stena Connecta' hos China Merchants Jinling Shipyard i Kina.
Det fremgår af en pressemeddelelse.
Skibet er det andet i en serie på to ro-ro-færger designet til ruten Belfast-Heysham.
'Stena Connecta' er udstyret med teknologi som metanoldrift, batteridrift og landstrøm, samt rotorsejl for at reducere brændstofforbrug og emissioner.
Disse teknologier er en del af Stena Lines mål om at reducere miljøpåvirkningen og fremme bæredygtig skibsfart.
- Vi er begejstrede for søsætningen af 'Stena Connecta', et skridt fremad i vores NewMax-flådeinvesteringsprogram, udtaler Niclas Mårtensson, CEO for Stena Line.
Han fortsætter:
- Der er en voksende efterspørgsel på Belfast-Heysham-ruten, og vi er overbeviste om, at den ekstra kapacitet vil blive budt velkommen.
Niclas Mårtensen tilføjer, at den nye færge vil forbedre kapaciteten og bæredygtigheden af ruten, i tråd med Stena Lines miljømål.
