Eurotunnel trækker sig ud af shipping efter domsstadfæstelse
Eurotunnel sætter nu sit tredje skib, ro/ro-færgen 'Nord-Pas-de-Calais', til salg, efter at den britiske højesteret i går stadfæstede en tidligere afgørelse fra den britiske konkurrence-appel-domstol, der har afgjort, at Eurotunnel ikke kunne fortsætte den ejermæssige involvering i færgeselskabet My Ferry Link.
Tilbage i juli blev selskabets to store ro/pax-færger, der udgjorde grundstammen i My Ferry Links Dover-Calais-rute sat på bareboat til DFDS, der lige nu ombygger dem til genindsættelse på Kanal-ruten til februar.
Dermed trækker Eurotunnel og driftsselskabet SCOP SeaFrance sig nu helt ud af færgedrift, da domsstadfæstelsen forhindrer Eurotunnel i at genetablere deres rute med det ene tilbageblevne ro/ro-skib.
”Eurotunnel-gruppen er ekstremt skuffet over denne afgørelse, da My Ferry Link havde bevist at kunne levere en konkurrencedygtig service af høj kvalitet. Vi havde håbet at kunne genstarte en fragtrute, som ville have kunnet sikre 130 jobs,” udtaler Eurotunnel i den pressemeddelelse, de udsendte i går i forbindelse med afgørelsen.
Kilde: Eurotunnel
Tilbage i juli blev selskabets to store ro/pax-færger, der udgjorde grundstammen i My Ferry Links Dover-Calais-rute sat på bareboat til DFDS, der lige nu ombygger dem til genindsættelse på Kanal-ruten til februar.
Dermed trækker Eurotunnel og driftsselskabet SCOP SeaFrance sig nu helt ud af færgedrift, da domsstadfæstelsen forhindrer Eurotunnel i at genetablere deres rute med det ene tilbageblevne ro/ro-skib.
”Eurotunnel-gruppen er ekstremt skuffet over denne afgørelse, da My Ferry Link havde bevist at kunne levere en konkurrencedygtig service af høj kvalitet. Vi havde håbet at kunne genstarte en fragtrute, som ville have kunnet sikre 130 jobs,” udtaler Eurotunnel i den pressemeddelelse, de udsendte i går i forbindelse med afgørelsen.
Kilde: Eurotunnel