23948sdkhjf

Stena Line fortæller om rederiets metanol-projekt på Tysklandsfærge

VIDEO: Følg verdens største pilotprojekt med anvendelse af metanol som skibsbunker i ny videoserie fra Stena Line. Det svenske rederi genindsætter snart ombygget metanolfærge på Tysklandsrute.
Stena Line er lige nu i den sidste fase af ombygningen af ro/pax-færgen 'Stena Germanica' til verdens første store fartøj, der kan anvende metanol som brændstof.

Færgen, der samtidigt også er en af verdens største ro/pax-færger, ventes om kort tid genindsat på sin rute mellem Gøteborg og Kiel, som med sin geografiske placering i den nordeuropæiske ECA er blevet underlagt nye skærpede grænseværdier for SOx (svovl) fra årsskiftet.

Og allerede fra næste år kommer der også strikse grænseværdier for nitrogen (NOx) i ECA-området, hvilke anvendelse af metanol uden problemer kan sikre bliver overholdt. Overgangen til anvendelse af metanol som bunker er dog både teknisk og økonomisk udfordrende.

Det fortæller Stena Line om i en ny videoserie på YouTube om det store projekt, som udføres hos Remontowa-værftet i Gdansk. Foreløbigt er der postet to af fire afsnit i serien. Se dem her: afsnit 1 og afsnit 2


Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079