Scandlines forbereder bagland til fragtboost over Femern
Når Scandlines næste år indsætter en nybygget eldrevet fragtorientret ro/pax-færge mellem Rødby Havn og Puttgarden, så kommer det til at lægge yderligere pres på de to terminalers opmarcharealer.
I samarbejde med en byggerådgiver har Scandlines derfor foretaget et omfattende trafikstudie, som danner grundlag for ny terminal-infrastruktur i de to havne, oplyser Scandlines i et opslag på Linkedin.
Indsættelsen af den nye færge kommer til at sikre mere kapacitet til at imødekomme øgede trafikmængder fra især fragtforretningen. Ud over mere kapacitet i land, kommer den nye infrastruktur også til at muliggøre automatisering af check-in.
Den fortsatte vækst
- Mange medarbejdere er involveret. Ombygning af terminalerne med bl.a. automatisk nummerpladegenkendelse ved check-in og indsættelsen af vores nye fragtfærge i 2024 er med til at sikre den nødvendige kapacitet og vores fortsatte vækst. Derudover er det også med til at forbedre kundeoplevelsen, siger Operations Excellence Manager Nicolai Træde Vestergaard i opslaget.
Heri fremgår det desuden, at udvidelsen af terminalerne i Rødby og Puttgarden er inddelt i flere faser. Første spadestik tages i Rødby i starten af marts, og arbejdet vil fortsætte de næste 12 måneder, dog med byggepause i juli og august.
Scandlines fejrer køllægning af elfærge: "Det er på alle måder en vigtig milepæl"