Slut med at købe færgebillet i cafeteriet
Ærøfærgerne ændrer billetsystem, så alle fremover skal købe en billet, inden de stiger om bord. Fra 1. marts er det dermed slut med at købe billet i færgens cafeteria.
Vi har brugt unødigt meget administrativt arbejde Økonomichef Thomas Norrild
Det skriver Fyens Stiftstidende med henvisning til Ærøfærgernes hjemmeside.
Årsagen er effektivisering. For som det er nu, foregår betalingerne flere steder fra, og det skal der laves om på, fortæller økonomichef ved Ærøfærgerne Thomas Norrild til avisen.
- Det har jo fungeret fint for vores passagerer og kunder, som det hidtil har forløbet, men vi har brugt unødigt meget administrativt arbejde på at gøre det på den måde. Og når det i systemet bagved ikke fungerer fint, så er vi nødt til at lave en ændring og optimere processerne bagved.
Derfor vil man som gående om bord fremover skulle bestille online.
- Man skal, som det plejer at være, gerne have købt sin billet hjemmefra. Og så skal man ved færgen vise sin billet, når man møder op - enten på print eller med sin smartphone - i stedet for at sige sit navn, fortæller Thomas Norrild til avisen.
Derudover vil der i Ærøskøbing og i Svendborg blive sat en billetautomat op, hvor man har mulighed for at købe sine færgebilletter, hvis man er på en spontan færgetur enten til eller fra Ærøskøbing.