Hos Stena Line har man ombygget maskinen på færgen Stena Germanica til at kunne køre på både metanol og diesel som en del af et EU-projekt. Projektet tog sin begyndelse tilbage i 2011 og er bortset fra nogle børnesygdomme forløbet tilfredsstillende.
Det fortæller fleet manager og maskinmester i Stena Line, Thomas Ahrenkiel.
»At skaffe nok meta...
Længere fremme end Mærsk: Bruger 1.600 tons metanol om måneden
Stena Lines har trods børnesygdomme haft succes med sin metanoldrevne færge. Selv om det er en udfordring at skaffe nok grøn metanol, har søsterselskabet Stena Bulk nye metanoldrevne tankskibe på vej
Hvis der køres med fuld kraft med alle fire maskiner i en hel måned, bruger Stena Germanica 1.600 tons metanol. Fotograf Anna Hult AB
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement