Stadig mere komplekse skibe fordrer nye relationer. Både mellem menneske og maskine – og mellem kunde og leverandør, i takt med, at rederierne skal være compliant med stadig flere CO2-reducerende regler.
IMOs seneste værktøjer til at nedbringe skibsfartens CO2-udledning; EEXI (Energy Efficiency Existing Ship Index) og CII (Carbon Intensity Indicat...
Komplekse potentielt energieffektive skibe kræver nye servicerelationer
Rækken af nye regler for CO2-reducering øges hele tiden. I år inkluderer den også EEXI og CII. Wärtsilä går nye veje i sine serviceaftaler for at hjælpe kunderne helt ud i decimalerne
Den LNG dualfuel-elektriske ro/pax-færge ’Aurora Botnia’ krydser Den Botniske Bugt mellem Umeå og Vasa. Færgen er kun halvandet år gammel, så den er bygget efter EEDI (Energy Efficiency Design Index), og er dermed ikke indbefattet af det aktuelle EEXI. Men færgen er proppet med den nyeste teknologi fra Wärtsilä og har anløbsplads kun få kilometer fra Wärtsiläs Sustainable Technology Hub i Vasa. Foto: Søren Lund Hviid
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement