Torm tilmelder 31 skibe til digital service
Frem for kun at få månedsrapporten med dieselmotorens performance kan 31 skibe hos Torm nu løbende blive justeret for ydelse og dermed også reduktion af CO2-udslip. Det sker efter rederiet har tilmeldt skibene til digital service fra MAN Energy Solutions,
- At få øjeblikkelig support til vores besætninger er af højeste prioritet i den digitaliseringsproces, Torm i øjeblikket er involveret i. Digital Service giver mulighed for at optimere hovedmotorens ydeevne, ikke kun en gang om måneden, men løbende, hvilket i sidste ende vil føre til reducerede CO2-emissioner, fortæller Per S. Mølris, der er direktør for teknisk decarbonisering i Torm.
Den digitale service kalder Man PrimeServ Assist og betegnes som en proaktiv serviceløsning, der konstant overvåger og evaluerer alle parametre, der påvirker motorens ydeevne. Det omfattende datasæt analyseres af MAN’s serviceingeniører, der sidder i fjernbetjeningscentre, hvor ingeniørerne kan sammenholde data med motorens historik og opdage uregelmæssigheder før potentielle nedbrud og rådgive om, hvordan motoren kan holde driften på det mest effektive niveau.
Systemet består endvidere af AI-baserede, avancerede algoritmer, der forudsiger den resterende levetid for individuelle komponenter og foreslå bestemte indgreb i tide.