Ingen CO2-reduktion fra længere overfartstid til Bornholm
Forslag om, at Molslinjen kan sejle langsommere på Bornholmsruterne for at mindske CO2-udledningen skydes ned af ekspert
Molslinjen sejler både med hurtigfærger og konventionelle færger på Bornholm. Foto: Søren Lund Hviid
Slow steaming, det vil sige det at sejle langsommere og dermed sejle længere på literen, er umiddelbart det samme som at sænke farten fra 130 til 110 km/t på motorvejen; Altså et lavthængende frugt, når CO2-udledning fra transport skal reduceres. Men der er forskel på æbler og pærer, mere præcist på konventionelle skibe og på hurtigfærger, påpeger ...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement