Den svenske skibsdesignvirksomhed FKAB Marine Design har fået principgodkendelse, en såkaldt Approval in Principal, for et nyudviklet MR-tanker-design. Principgodkendelsen er givet af klasseselskabet Rina til et brint-drevet tankskib, der anvender LNG som bunker og samtidigt dels opbevarer og dels anvender den CO2, der er i LNG’en.
Der er således ...
Nyt tankskibsdesign: Brintdrevet MR-tanker skal bunkres med LNG
Den eksisterende bunkerinfrastruktur til LNG kan blive en genvej til en større udbredelse af brint som skibsbrændstof. Svenske FKAB har fået principgodkendelse fra klasseselskab på nyt bunkerkoncept
Et tankskib har den fordel i forhold til f.eks. et containerskib, at der er plads på dækket til ekstra installationer. Her både LNG- og CO2-tanke. Illustration: FKAB Marine Design
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement