Den danske stat tog ”unødige økonomiske risici” i udbudsfasen af Femern Bælt-forbindelsens tunnelentrepriser, og samtidig lagde bygherren Femern A/S flere gange for optimistiske tidsplaner mod bedre vidende.
Sådan konkluderer Rigsrevisionen i en ny rapport, som gransker projekteringsforløbet for anlægget af den 52,6 mia. kr. dyre sænketunnel melle...
Rigsrevisionen kritiserer Femern-forløb: Bygherre og ministerium løb unødig økonomisk risiko
3
Billeder
Anlægsarbejder på tysk side ved Putgarden i slutningen af 2021. Første spadestik blev taget på tysk side i november 2021. Foto: Femern A/S
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement