Svitzer har nu sat et konkret skibsdesign på samarbejdet med den canadiske designer af bugserbåde Robert Allan, som rederiet for en måned siden offentliggjorde. Samarbejdet indbefatter udviklingen af en brændselscelledrevet bugserbåd, der drives på metanol og er målrettet havneoperationer.
Læs også: 80 tons pæletræk skal drives af maskineri uden s...
Innovativt Transverse Tug-design bliver platformen for Svitzers CO2-neutrale bugserbåd
Svitzer har sammen med canadisk skibsdesigner udviklet et Transverse Tug-design, som senere kommer med brændselscelle-drift
Sådan kommer de nye Svitzer-bugserbåde baseret på Transverse Tug-designet til at se ud. Fremtidige udgaver med brændselsceller får angiveligt ikke udstødsrør som den første Tier III-kompatible udgave, der sættes i drift tredje kvartal 2023. Illustration: Svitzer
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement