Udover, at ’Grotte’ skal sejle hundredprocent elektrisk og dermed også CO2-neutral, hvis den elektricitet, der lades, er produceret af vedvarende energi, så har målet også været at optimere den nye færge så meget som muligt i forhold til de to rute-søstre.
Læs mere: Danmarks anden nybyggende elfærge er som snydt ud af næsen på sine to gamle ...
’Grotte’ er resultatet af en række optimeringer
Molslinjen kombinerer introduktionen af rederiets første elfærge med anvendelse af biodiesel, så Fanø-ruten kan drives tæt på CO2-neutralt
7
Billeder
Vue over vogndækket med cykel- og passager mezzanindækket til højre. Foto: Søren L. Hviid
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement