Det grønne eventyr er for alvor startet i den maritime industri og Mærsk er gået i offensiven med udmeldingen om, at rederiet sammen med en række samarbejdspartnere, vil søsætte et CO2-neutralt skib i 2023.
Men ifølge Rasmus Elsborg-Jensen, grundlægger og CEO af ReFlow, er et nybygget skib i sig selv et udtryk for et betragteligt CO2-forbrug. Og d...
ReFlow-direktør: Mærsk udelader vigtigt regnestykke i ambitionen om CO2-neutralt skib
Et nybygget skib vil i sig selv være et udtryk for et betragteligt CO2-forbrug, men denne problemstilling undlader Mærsk at tage stilling til i lanceringen af det kommende - såkaldte - CO2-neutrale feederskib, lyder kritikken fra ReFlow-direktør. Han efterlyser flere nuancer og mere helhedsforståelse i debatten om fremtidens CO2-neutrale skibsfart
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement