23948sdkhjf

'Ice Rose' er tilbage på havet

Efter at den 1985-byggede reefer 'Ice Rose' kolliderede med den russiske korvet 311 'Kazanets' i slutningen af september, er det dansk opererede fragtskib nu tilbage på havet. 

Alt i alt blev det til lige omkring to uger på værft hos Fayard. Her var skaderne efter kollisionen med det russiske krigsskib udbedret i løbet af weekenden, men 'Ice Rose' stævnede først ud i går. 

- Vi havde selv lidt arbejde, vi gerne ville have lavet, når vi nu alligevel lå på et værft, så derfor blev vi et par dage mere, siger Jørgen Poulsen Dannesboe, indehaver af Maestro Shipping, til Søfart.

Som Søfart tidligere har skrevet, har Maestro Shipping hovedkontor i Schweiz, hvorfra rederiet ejer seks reefere, to ro/ro-skibe og fire bulkskibe. De fire bulkskibe bliver opereret af TKB Shipping i Hellerup, imens det kommercielle management af den resterende flåde ligger hos Maestro Shippings afdeling i Hellerup.

'Ice Rose' er 145 meter lang, har en kapacitet på 14.567 t.dv. og sejler under Marshall-flag.

Læs også: Krigsskibe slukker for AIS’en og skaber farlige situationer på havets motorveje

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125