Ålandske Viking Line og den finske motor- og teknologi-koncern Wärtsilä løfter nu noget af sløret for teknologien om bord på Viking Lines kommende 222 meter lange cruise-færge, der som den første af sin slags, lige nu er under bygning i Kina.
’Viking Glory’, som cruise-færgen navngives i 2021 ved den forventede levering, bliver ifølge de to parter...
Waste Cold Recovery-system på ny cruise-færge
Viking Lines banebrydende nye cruise-færge udnytter kulde-energien fra LNG’en
At dømme efter denne ny-publicerede visualisering af ’Viking Glory’, så er Viking Line gået bort af at ville anvende Flettner-rotorer som en del af fremdriften. Systemet testes lige nu på en anden af rederiets færger, hvorfra de foreløbige erfaringer antyder, at Flettner-rotorer ikke egner sig til den megen indenskærs-sejlads med mange kursskift, som kendetegner Viking Lines ruter mellem Stockholm og Finland. Illustration: Wärtsilä
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement