Det Blå Danmark sætter fokus på "Girl Power"
Der skal være flere piger og kvinder, som kigger i retning af det maritime, når de skal vælge uddannelse og karriere.
Sådan lyder formålet med en ny kampagne, som Det Blå Danmark nu lancerer. I dag er det kun ca. 3 pct. af de danske søfolk, der er kvinder, og i resten af Det Blå Danmark skal man også kigge langt efter kvinderne. Derfor sætter Det Blå Danmarks fælles rekrutteringskampagne, World Careers, fokus på kvinder i hele september måned med kampagnen ”Girl Power i Det Blå Danmark."
- Vi sætter i september måned fokus på alle de seje kvinder, som arbejder inden for den maritime branche. Vi vil gerne vil være med til at inspirere andre unge kvinder til at vælge en karriere inden for det maritime. Der eksisterer nemlig et hav af muligheder, siger Anne Bay Riisager, kampagneleder for World Careers, i en pressemeddelelse.
Alle kampagnens platforme vil i denne periode være spækket med indhold, der henvender sig til kvinder. Ifølge Danske Rederier er der oprettet en mere feminin hjemmeside, på de sociale medier vil der udelukkende være historier fra kvindelige rollemodeller, og overalt hvor World Careers møder de unge, vil der være fokus på at ramme lige netop kvinderne.
- Kampen om de unge er sværere end nogensinde, og det kræver en kontinuerlig tilstedeværelse og indsats for at få dem til at kigge i retning af det maritime. Det Blå Danmark er en branche, der er udfordret på, at mange kvinder ser det som et mandefag, og det syn skal vi have ændret, siger Anne Bay Riisager.
Læs også: Lidt flere kvinder ind på de maritime uddannelser