23948sdkhjf

Triple-E på retræte - comeback til Emma Mærsk-størrelsen

De store containerskibe på +15.000 TEU vil tage en stadig større bid af markedet, men de helt store får det svært. Triple E-klassen er nemlig besværlig, lyder det fra eksperter
Da det sidste uge kom frem, at CMA CGM planlægger at kontrahere ti nye 15.000 TEU-containerskibe i Kina, var det et godt billede på udviklingen.

Vi taler om en størrelse som ’Emma Mærsk’, der i september 2006 vakte stor opmærksomhed som verdens dengang største skib (bygget på Lindø, red.).

Siden er denne ’VLCV-størrelse’ overhalet af ULCV’ern...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125