Markedet kan stadig blot bære nogle få hundrede sejladser om året ad Nordøstpassagen. Men ruten nord om Rusland til Asien er i voldsom vækst.
For tre år siden havde det danskejede og Hamborg-baserede projektlastrederi United Heavy Lift nul afgange på ruten. Sidste år havde man så en enkelt, i år to - og næste år regner ledelsen med en 3-4 sejlad...
United Heavy satser på Nordøstpassagen
Det Lars Rolner-ejede projektlastrederi United Heavy Lift er et af de rederier, der bruger Nordøstpassagen fra Asien til Europa. Og rederiet mærker en markant øget efterspørgsel, siden varerne kan komme hurtigere frem end via Suez-kanalen
6
Billeder
De United Heavy Lift-skibe, der sejler via Nordøstpassagen, er ’800W heavy lift-type’ på 19.100 t.dv. Alle foto: United Heavy Lift
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement