23948sdkhjf

Singapore forbyder brug af åbne scrubbere

Skibe, der kalder Singapore med åbne scrubbere, må skifte over til lavsvovlsholdigt brændstof i stedet

Når IMO's globale svovlkrav træder i kraft ved indgangen til 2020, træder et forbud mod at bruge åbne scrubbere i kraft i Singapore.

Det skriver Ship and Bunker.

- For at beskytte havmiljøet og sikre, at havnens vand er rent, vil udledningen af vaskevand fra åbne scrubbere i Singapore Havns vande blive forbudt, siger Andrew Tan, direktør for Maritime and Port Authority of Singapore ifølge mediet. 

Han fortæller, at havnen vil stille faciliteter til rådighed, så skibe kan komme af med restmateriale fra lukkede scrubbere, der ikke udleder den opsamlede svovl i havvandet. 

Skibe med hybrid-scrubbere vil dermed blive pålagt af bruge den lukkede cyklus, når de kalder Singapore. Og skibe med permanent åbne scrubbere, der bruger havvand til at vaske svovl ud af udstødningen, bliver nødt til at skifte over på et brændstof, der lever op til IMO's kommende krav om maksimalt 0,5 pct. svovl.

Forbuddet kommer efter, at skeptikere som blandt andre VLCC-rederiet Euronavs CEO Paddy Rogers har afvist scrubbere. Blandt andet på grund af de uafklarede miljømæssige effekter og den deraf følgende usikkerhed om, hvorvidt lokale myndigheder kan finde på at regulere brugen af scrubbere.

Salget af scrubbere er steget markant i løbet af året. Ifølge DNV GL har 1.850 fartøjer nu enten installeret scrubbere eller bekræftede ordrer på installation.  

Læs mere: VLCC-kæmpe: Derfor er scrubbere ikke løsningen

Læs mere: Torm går sammen med ME Production i Kina

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.098