Hapag-Lloyd løfter sløret for ny strategi
Hapag-Lloyd løfter sløret for dele af sin nye strategi 'Strategy 2023'. Blandt andet vil det tyske containerrederi fokusere på at levere højere kvalitet til sine kunder.
Hapag-Lloyd har lanceret en ny strategi, der skal sikre rederiets position frem mod 2023. Foto: Hapag-Lloyd
Det skriver de i en pressemeddelelse
Kapacitetsmæssigt er Hapag-Lloyd vokset markant over de sidste fem år, og samtidig mener man, at markedet har ændret sig. Derfor har det tyske rederi til hensigt at fokusere på at levere en højere kvalitet til sine kunder.
- Størrelse er ikke centralt længere. Det handler derimod om orientering mod kunderne. Det er åbenlyst, at kunderne forventer forsyningskæder, de kan stole på, så vores industri er nødt til at ændre sig og investere mere. På samme tidspunkt ved vi, at mange er parate til at betale for kvalitet. At levere kvalitet for at få det mest attraktive cargo ombord er derfor omdrejningspunktet i vores nye 'Strategy 2023'. At være nummer ét på kvalitet er det ultimative løfte til vores kunder og en stor forskel fra vores konkurrenter, siger Rolf Habben Jansen, CEO hos Hapag-Lloyd i pressemeddelelsen.
Som et led i at opnå højere kvalitet vil Hapag-Lloyd optimere sine strukturer og systemer, for dermed at sikre forsyningskæden. Samtidig har man til hensigt at gøre virksomheden mere analytisk drevet, hvilket skal sikres gennem investeringer i digitalisering. Slutteligt har man igangsat initiativer, der skal ende ud med effektiviseringer 350-400 mio. USD (omkring 2,5 mia. kroner).