IMOs beslutning om at begrænse svovlindholdet i skibsbrændstof fra 1. januar 2020 til 0,5 pct. på verdensplan, og den nyligt vedtagne beslutning om at reducere drivhusgasser med 50 pct. inden 2050, vil ændre det fremtidige miks af brændstoffer til skibe dramatisk.
Den samlede mængde HFO (heavyfuel) og MGO (marine gasolie), der forbruges af skibe...
Her er de reelle alternative brændstoffer
MILJØ: DNV GL klar med ny hvidbog, der ser på de alternative brændstoffer, skibsfarten kan satse på frem mod 2050
LNG er det alternative brændstof i skibsfarten, der er bedst integrer i et den internationale lovgivning. Arkivfoto Søfart
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement