23948sdkhjf

Fire danske færgeruter skifter navn

Med Molslinjens endelige overtagelse af Danske Færger skifter de fire ruter i handlen nu navn

Molslinjens bestyrelsesformand Frantz Palludan har nu sammen med Molslinjens adm. direktør Carsten Jensen sat underskrifterne på aftalen om at købe Danske Færger A/S.

Aktierne er blevet overdraget, og tonnage såvel som medarbejdere overgår nu til Molslinjen. Dermed er vejen banet for, at de fire ruter, der er omfattet af handlen, kan skifte navn. 

Det betyder, at ruten Bøjden-Fynshav fremover hedder Alslinjen. Ruten Esbjerg-Fanø hedder Fanølinjen, ruten Spodsbjerg-Tårs hedder Langelandslinjen og ruten Kalundborg-Ballen hedder Samsølinjen.

Læs også: Sådan kommer det nye Molslinjen til at se ud

I forvejen driver Molslinjen Kattegat-ruterne mellem Aarhus-Odden og Ebeltoft-Odden samt de tre bornholmske ruter fra Rønne-Ystad, Rønne-Køge og Rønne-Sassnitz.

Hos Molslinjen glæder adm. direktør Carsten Jensen sig.

- Alle disse færgeruter sørger hver dag for mobilitet og sammenhængskraft i Danmark. Sammen med medarbejderne vil vi nu udvikle og skabe nye aktiviteter på ruterne for at fastholde arbejdspladser og sikre, at færgeruterne også i fremtiden vil spille en væsentlig rolle i dansk infrastruktur. Også for de øer og lokalsamfund, som er afhængige af deres færge, siger han i en pressemeddelelse.

Medarbejdere og kunder vil ikke i første omgang opleve de store forandringer – men ét sted vil der inden for meget kort tid komme en afgørende ændring.

De mange daglige brugere af færgeruterne har hidtil skullet finde oplysninger og booke deres rejser på én fælles hjemmeside. Det bliver der lavet om på nu, hvor hver enkelt rute får sin egen hjemmeside.

- Med én hjemmeside for hver rute gør vi det hurtigere og mere overskueligt for den rejsende at booke billet. Og så håber vi samtidig, at hjemmesiden vil give flere lyst til at besøge destinationerne, siger Carsten Jensen. 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156