23948sdkhjf

Medie: Her skal pengene komme fra i A.P. Møller-Mærsk

I en endnu ikke offentliggjort femårsplan sætter Mærsk ifølge The Loadstar tal på forventningen til de enkelte forretningsbens andel af indtjeningen

Mediet The Loadstar har fået fingre i en femårsplan for A.P. Møller-Mærsk, som endnu ikke er blevet offentliggjort. 

Planen, der går under navnet "Stay ahead" indeholder detaljer om, hvor stor en del af koncernens samlede indtjening, der skal komme fra de enkelte forretningsområder. 

Som topchef Søren Skov var inde på i et interview med Berlingske tidligere i denne uge, er der lagt op til, at en større del af indtjeningen skal komme fra aktiviteter, der ikke foregår på de store have. 

Læs også: Mærsk-boss vil øge toplinjen med 100 mia. kr.

Ifølge The Loadstar skal forretningsdelen Ocean, der i dag udgør mere end to tredjedele af koncernens omsætning, stå for omtrent 50 pct. af driftsresultatet før renter og skat (ebit), når kalenderen viser år 2023.

Både Logistics and Services samt Terminals and Towage, som Svitzer hører under, skal bidrage med 20-25 pct. af indtjeningen, imens forretningsbenet Manufacturing skal bidrage med ca. fem pct. 

Det fremgår også af et slide fra en intern Mærsk-præsentation, at organisationen lige nu er på et stadie, hvor opbygningen af nye teams er i gang. Den del skal være på plads ved indgangen til november.

Ved indgangen til det nye år skal den nye struktur være klar til at blive præsenteret. Derfra vil Mærsk blive markedsført som et samlet brand.

Læs mere: Mærsk slår Damco sammen med Maersk Line

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078