Danske skibsdesignere som Knud E. Hansen, OSK-ShipTech og Odense Maritime Technology (OMT) forventer flere opgaver i kølvandet på IMO’s nye klimamål.
- Der er kommet et klart større incitament fra redernes side til at arbejde med at nedbringe emissionerne, siger Thomas Eefsen, kommerciel direktør i OMT. Ifølge IMO’s nye mål skal CO2-udledningen ...
Nyt klimamål kan styrke LNG
Ny CO2-aftale i kombination med 2020-svovlkravene giver øget vind i sejlene for skibsdesignerne, der bl.a. ser et større fokus på LNG-drevne skibe. Men industrien ser kun LNG som en del af løsningen - nye opfindelser er nødvendige
2
Billeder
Her ’Isla Bella’ med plads til 3.100 TEU - et af de første lidt større containerskibe drevet af LNG (fra rederiet Tote). Foto: Tote
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement