Mærsk retter investeringsblikket mod teknologi-iværksættere
A.P. Møller – Mærsk kaster nye kræfter ind i bestræbelserne på at øget digitalisering af forretningen. Vejen er nu investeringer i nystartede virksomheder med teknologi, som kan blive til gavn for kerneforretningen. Det fortæller A.P. Møller Mærsks topchef Søren Skou i et interview med Berlingske Business.
- Vi har besluttet at investere i og indgå som partner med små firmaer, som måske har en interessant teknologi, som ligger i udkanten af det, som vi beskæftiger os med, siger Søren Skou til avisen.
Til formålet er oprettet en ny enhed med det passende navn Growth Unit, som har Sune Stilling i spidsen. Kontoret er i København men bevidst placeret væk fra Esplanaden, for nytænkning er i højsædet.
Fokus er på de strukturelle tendenser eller megatrends, hvor netop iværksættere med deres nye tilgang vurderes at kunne rykke på noget for det 114 år gamle selskab.