Selvstændige brændselscelle-units skal placeres i hver brandzone
BRÆNDSELSCELLER: Serenergy med i Meyer Werfts Pa-X-ell-projekt, som ikke alene anvender brændselsceller i strømproduktionen om bord på krydstogtskibe, men også som en sidegevinst i forhold til Safe-Return-to-Port-reglerne
Turistbåden ’Innogy’ anvender brændselsceller fra Serenergy til lyd- og lugtfri sejlads på Baldeney Søen i Tyskland. Foto: Serenergy
Turistbåden ’Innogy’ på den tyske Baldeney Sø i nærheden af Essen sejler i dag stort set lydløst og lugtfrit vedhjælp af et 35 kW stort metanoldrevet brændselscelleanlæg fra danske Serenergy. Det første anlæg, der kom i drift på et stort SOLAS-passagerskib, er placeret i en testopstilling på Viking Lines cruisefærge ’Mariella’ mellem Stockholm og H...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement