Aalborg-virksomheden Serenergy er på vej med modulære brændselsceller, drevet på metanol.
Det sker i et projekt, der udspringer fra den tyske værftsgruppe Meyer Werft.
Teknologien kan ultimativt erstatte konventionelt drevet hjælpemaskineri på fremtidens krydstogtskibe. Dermed reintroduceres en af de seneste alternative bunkertyper. Denne gang må...
Modulære metanoldrevne brændselsceller på vej ud i elektriske skibsmaskinerier
BRÆNDSELSCELLER: Mens metanol allerede anvendes som alternativ bunker i mekaniske maskinerier, driver metanol også Serenergys brændselsceller, der er på vej ud i fremtidens krydstogtskibe
2
Billeder
RCCL, som her får en af sine Quantum-klasse nybygninger gelejdet ud gennem Ems-floden fra Meyer Werft i Papenburg, er et af de krydstogtrederier, der arbejder på en større udbredelse af brændselsceller i skibsfarten. Foto: Meyer Werft
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement