Det var et rederi med en helt speciel kultur. Drev linjefart fra vestkysten af UK til Fjerne Østen. Til trods for at deres skibe havde et lidt gammeldags udseende, havde de en klasse og standard, som lå langt over hvad der var krævet af Lloyds. Rederiet byggede 44 næsten ens skibe med navne efter græske guder som ’Antilochus’, ’Astyanax’, ’Automedon’ o.s.v., navne som havnearbejdere og shippingfolk rundt omkring i verden havde svært ved at udtale, hvilket gjorde at mange af skibene fik øgenavne. For at have linje-rettigheder fra østkysten af UK, erhvervede de rederiet Glen-Line i 1935, som derefter fik bygget skibe til det samme design. Skibene blev ofte flyttet fra det ene rederi til det andet, hvilket medførte mange navneskifte for et skib. De fleste af rederiets skibe havde B&W hovedmaskine. Blue Funnel Line erhvervede Elder Dempster i 1965 hvilet var et stort rederi, som drev linjefart på Vestafrika, og overførte et stort antal egne skibe dertil.
Harrison Line havde linjefart fra UK til de vestindiske øer, hvor skibene havde navne efter professioner som ’Advocate’, ’Governor’, ’Journalist’ etc. - man kan sige et lidt mærkeligt navnesystem. Rederiet har haft mange danske skibe på timecharter inkl. tre Olau Line skibe over en længere årrække.