23948sdkhjf

Nye LNG-motorer skal bremse metanudslip

DTU samarbejder med MAN Turbo & Diesel om at begrænse metanudslip i firetakts-LNG-motorer, mens totakterne er langt renere
DTU-professor i mechanical engineering, Jesper Schramm, arbejder med brændstoffer og motorer til skibsfart i samarbejde med bl.a. MAN Turbo & Diesel.

Et LNG-projekt med MAN Turbo & Diesel i Holeby har høj prioritet, fordi man vil begrænse metanudslippet.

- Der kan være store metan-emissioner ved LNG-drift, og det er en kraftig drivhus...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.22