Med aktuelt omkring 110 disponerede, altså chartrede eller ejede, containerskibe, udgør Hamburg Süd tonnagemæssigt en lidt mindre integration end Maersk Lines opkøb af P&O Nedlloyd i 2005. De to øvrige, noget mindre, opkøb af konkurrenter i markedet i Maersk Lines nyere historie var Sealand og Safmarine, begge i 1999.
Et er den samlede kontrol...
Sådan ser Maersk Lines nye Hamburg Süd-flåde ud
ANALYSE: Det er overvejende reefer-tunge, yngre og mindre post panamax-skibe, Maersk Line får ejerskab af med købet af Hamburg Süd
’Cap San Augustin’ er en af enhederne i Hamburg Süds kapacitetsmæssigt største serie, der blev leveret fra Hyundai HI 2013 og 2014. Det er også den serie, som har ikke mindre en 2.100 reeferplugs til rådighed. Foto: Finn Salomon
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement