I containerbranchen kan man ikke bare lave et opkøb og så regne med, at man overtager alle et givent rederis kunder.
Afskiberne kan have mange grunde til ikke nødvendigvis at følge med over, eksempelvis er det vigtigt for mange kunder at sprede sine aktiviteter over flere forskellige rederier for at minimere risikoen ved et kollaps a la sydkorea...
Det nye Maersk Line klar til kamp
Med myndighedernes betingede godkendelse af Hamburg Süd-opkøbet er Maersk Line blevet en sand gigant, der råder over knap en femtedel af hele verdens containerkapacitat. Men Mærsk skal kæmpe hårdt for at holde fast på tyskernes kunder
'Monte Olivia' med plads til 5.600 TEU ud for Paranaguá i det sydvestlige Brasilien. Lige som sine søsterskibe i Monte-klassen har hun plads til 1.365 hvide reefer-containere. Foto: Hamburg Süd
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement