Stena Line sikrede sig april i år fire store ro/pax-færger til levering i 2019 og 2020. Ordren hos det kinesiske AVIC-værft indbefatter yderligere fire optioner. Stena Line har i imidlertid intet meldt ud om, hvor de nye færger skal anvendes. Og det er der en rigtig god grund til, forklarer rederiets CEO, Niclas Mårtensson.
Læs også: Lokale udgang...
Optioner i et foranderligt marked
SHORTSEA: Nordeuropæisk shortsea står over for mange ubekendte, men Stena Line udstikker ny omstillingsparat kurs
Stena Lines færger mellem Gøteborg og Kiel passerer hver aften og nat Spodsbjerg Fyr. Her er det ’Stena Germanica’, der i dag drives på metanol. Stena Line har ikke lagt sig fast på én bestemt metode til at opfylde emissionskravene i ECA, men afprøver flere forskellige. Bl.a. også closed loop-scrubbere på Hoek van Holland-ruten. Foto: Paxpix - maritime photography
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement