Et alletiders stærkt DFDS indledte i oktober den officielle del af et længe bebudet nybygningsprogram. Her blev det offentliggjort, at Jinling-værftet i Kina skal levere to plus fire 6.700 lanemeter store ro/ro-skibe til DFDS’ Nordsømarked.
Ordren placerer DFDS i front sammen med konkurrenter som Cobelfret - og allersenest også Grimaldi - som i li...
Hvor kan DFDS bygge nye skibe?
ANALYSE: Det er oplagt, at nye ro/pax-færger til DFDS følger i kølvandet på ro/ro-skibene fra Kina. Den retning er dog langt mindre sandsynlig for nye cruisefærger
DFDS’ fire cruisefærger vil i gennemsnit mindst være 30 år gamle inden for et realistisk nybygningsvindue på tre år. Foto: Keld Øby
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement