23948sdkhjf

Flere lastbiler på Helsingør-Helsingborg

”Udviklingen i bus- og lastbilstrafikken er fortsat positiv. Godstrafikken er inde i en positiv udvikling, som understreger vores rolle som flydende bro mellem Helsingør og Helsingborg – til gavn for erhvervslivet i regionen og den europæiske samhandel.”

Sådan lyder det fra Henrik Rørbæk, administrerende direktør i HH Ferries, efter tallenene for rederiets tredje kvartal er opgjort.

”De private rejsende oplever den dobbelte ID- og grænsekontrol som udfordrende – selvom vi løser opgaven så effektivt og smidigt som muligt og fortsat gennemfører 142 daglige afgange. Det har været dyrt at leve op til kravene, og vi byder den svenske regerings forslag om at kompensere os og andre transportører velkomment,” tilføjer han.

HH Ferries overførte i 473.000 personbiler gennem det seneste kvartal, hvilket var et fald på tre procent fra samme periode sidste år. Til gengæld steg antallet af overførte lastbiler tilsvarende til i alt omkring 98.000, meddeler rederiet.

Indtaget af busser på HH Ferries fire færger var stort set uændret i perioden med 7.400, mens passagerantallet gik tilbage med tre procent.

Ombygning af færger

”Beslutningen om at ombygge færgerne ’Tycho Brahe’ og ’Aurora’ til batteridrift som led i vores miljøstrategi har fået stor opmærksomhed. Senest da begge færger i september var på værft og bl.a. fik foretaget det første, forberedende arbejde til den endelige ombygning næste år,” forklarer Henrik Rørbæk.

Han fortæller, at det lykkedes at opretholde den stabile drift under værftsopholdene, og projektet, som er den største enkeltstående projektinvestering i virksomhedens historie, følger planen. Han regner med, at de to færger kan sejle i ren el-drift inden udgangen af 2017.

Kilde: HH Ferries
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078