Knud E. Hansen lægger sidste hånd på DFDS’ megaskibe
De seneste fire måneder har Knud E. Hansen finpudset designet på DFDS’ to nye ro-ro fragtskibe
Resultatet er ifølge skibsingeniørfirmaet en ny generation af ro/ro-fartøjer, der er blandt verdens største og som hæver baren for miljøhensyn.
DFDS underskrev den 30. september
Fakta: DFDS’ hidtil største skibe
Kapacitet: 6.700 lanemeter/450 trailere
Længde: 235 m
Bredde: 33 m
Hastighed: 21 knob
en nybygningskontrakt på to rekordstore ro/ro-skibe hos det kinesiske værft Jinling Shipyard. Kontrakten, der har en værdi på omkring én mia. kroner, har leveringstermin på begge skibe i starten af 2019. Samtidigt indeholder kontrakten en option på yderligere fire skibe.
Kapacitet: 6.700 lanemeter/450 trailere
Længde: 235 m
Bredde: 33 m
Hastighed: 21 knob
Læs mere: Dobbelt low-speed maskineri i nye mega ro/ro-skibe
Læs mere: DFDS bestiller mega-skibe i Kina
Læs mere: Europæiske værfter for dyre til DFDS
Kilde: Knud E. Hansen