Det er umiddelbart den helt rette stævn, der springer i øjnene på de offentliggjorte illustrationer af DFDS’ nye ro/ro-skibe. Den nye serie, som skal indsættes på DFDS’ Nordsømarked i 2019, bliver mere end 45 procent større end rederiets største ro/ro-skibe i dagens flåde.
Læs også: Dobbelt low-speed maskineri i nye mega ro/ro-skibe
Mega-skibene...
Mindre ballast med ret stævn
SKIBSDESIGN: Mindre ballastvand er lig med større dødvægt – og så spiller kort havnetid ind på den nødvendige servicefart i EEDI-ligning.
Sidetegning af DFDS’ nye kommende 6.700 lanemeter store ro/ro-skibe. Det er den rette stævn, der først springer i øjnene. Illustration: DFDS
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement