Seatruck Ferries henter 'Clipper Ranger' ind til øget pres fra løstrailere
Seatruck Ferries, der ejes af Clipper Group, har i den seneste tid oplevet så meget vækst på ro/ro-fragtruten mellem Liverpool og Dublin, at rederiet nu udvider med en tredje færge. Kapacitetsudvidelsen sker fra 17. november og vil sigte på at imødekomme en øget efterspørgsel hen over særligt midt-ugen på ruten, som oplever vækst på antallet af overførte uledsagede trailere.
Rederiet oplyser til Søfart, at det ekstra skib, der skal supplere rutens to faste ro/ro-skibe, bliver den godt 1.000 lanemeter store 'Clipper Ranger'. Skibet har i de senere år været dels oplagt og dels udchartret. Aktuelt returnerer det 1998-byggede skib fra Afrikaregionen med kurs mod Liverpool til den nye opgave in-house i rederiet.
Seatruck Ferries driver i alt tre ruter mellem UK og Irland mellem Liverpool og Dublin, Dublin og Heysham, samt mellem Heysham og Warrenpoint. 'Clipper Ranger' hører til Seatruck Ferries' mindste og ældste gruppe af skibe, der ellers udgøres af to grupper af specialbyggede ro/ro-skibe, særligt tilpasset snævre besejlingsforhold i Heysham, som maksimalt tillader skibe på op til 142 meters længde.
Kilde: Seatruck Ferries
Rederiet oplyser til Søfart, at det ekstra skib, der skal supplere rutens to faste ro/ro-skibe, bliver den godt 1.000 lanemeter store 'Clipper Ranger'. Skibet har i de senere år været dels oplagt og dels udchartret. Aktuelt returnerer det 1998-byggede skib fra Afrikaregionen med kurs mod Liverpool til den nye opgave in-house i rederiet.
Seatruck Ferries driver i alt tre ruter mellem UK og Irland mellem Liverpool og Dublin, Dublin og Heysham, samt mellem Heysham og Warrenpoint. 'Clipper Ranger' hører til Seatruck Ferries' mindste og ældste gruppe af skibe, der ellers udgøres af to grupper af specialbyggede ro/ro-skibe, særligt tilpasset snævre besejlingsforhold i Heysham, som maksimalt tillader skibe på op til 142 meters længde.
Kilde: Seatruck Ferries