P&O vil lave modtræk til DFDS øgede kapacitet ud fra Dover
DFDS' største konkurrent på Den Engelske Kanal, P&O Ferries der driver seks færger mellem Dover og Calais, arbejder på et modtræk over for DFDS' nærtforestående kapacitetsudvidelse med de to tidligere Seafrance (SNCF) og senere My Ferry Link-færger 'Côtes des Dunes' og 'Côtes des Flandres', som indsættes i starten af næste måned.
P&O Ferries skulle således være ved at skabe et joint venture med et selskab associeret med det statslige franske jernbaneselskab SNCF om fortsat drift af jernbane- og ro/pax-færgen 'Nord Pas-de-Calais'. Færgen er den tredje af de tre Eurotunnel-ejede færger, som blev opereret af My Ferry Link, men som den eneste ikke blev overtaget af DFDS på bareboat.
Det skulle angiveligt være planen at indsætte 'Nord Pas-de-Calais' på en parallel-rute ud fra Ramsgate lidt nord for Dover til en fransk havn nær Calais, som så via jernbane skal knyttes op på fragt-hubbet i Calais. Ruteoplægget menes at have et årligt potentiale på 40.000 fragtenheder.
Kilde: Mer et Marine
P&O Ferries skulle således være ved at skabe et joint venture med et selskab associeret med det statslige franske jernbaneselskab SNCF om fortsat drift af jernbane- og ro/pax-færgen 'Nord Pas-de-Calais'. Færgen er den tredje af de tre Eurotunnel-ejede færger, som blev opereret af My Ferry Link, men som den eneste ikke blev overtaget af DFDS på bareboat.
Det skulle angiveligt være planen at indsætte 'Nord Pas-de-Calais' på en parallel-rute ud fra Ramsgate lidt nord for Dover til en fransk havn nær Calais, som så via jernbane skal knyttes op på fragt-hubbet i Calais. Ruteoplægget menes at have et årligt potentiale på 40.000 fragtenheder.
Kilde: Mer et Marine