23948sdkhjf

Michelinstjerner tiltrækker amerikanske krydstogtgæster

Turismen i Aarhus gennemlever i disse år sin guldalder. Byen har slået sig fast som international storby, og det næste par år forventes krydstogtturismen at peake. I 2010 lagde 6.325 krydstogtgæster til havn i Aarhus – i år forventes flere end 70.000 gæster at gå i land i den jyske hovedstad. Eventyret om den eksplosive vækst skriver ikke sig selv, og forud for de seneste års rekorder ligger en massiv markedsføringsindsats.

”Konkurrencen på cruisemarkedet er hård, og det har været et langt, sejt træk at nå så pæne resultater. Vi har brugt flere år på at opbygge vores nære og gode relation til de store internationale rederier, og det er den indsats, der nu bærer frugt. Sidste år havde vi 11 krydstogtanløb, og i år har vi allerede 28 bekræftede anløb svarende til over 70.000 gæster. I 2017 forventer vi endnu flere,” siger Nicolai Krøyer, der er kundechef hos Aarhus Havn.

Sammen med Peer H. Kristensen, der er direktør i VisitAarhus, sætter han onsdag kurs mod Miami for at udbygge relationen til de store amerikanske rederier. Med sig har de en fuldt booket mødekalender og en salgstale, der sidste år blev opgraderet med afsnittet om byens første Michelin-stjerner. Og ifølge Peer H. Kristensen er repræsentationen i den internationale spiseguide et funklende kort at have på hånden i kampen om rederiernes gunst.

”Når vi sidder over for amerikanske krydstogtrederier og skal markedsføre Aarhus, så er Michelin-stjerner altså noget, der batter. Vi kan godt fortælle rederierne, at Aarhus er en fantastisk by, men Michelin-stjernerne er et meget konkret og anerkendt trumfkort,” siger han.

Sidste år lagde 27.385 krydstogtgæster til land i Aarhus. VisitAarhus og Aarhus Havn håber at tredoble det tal frem mod 2017, hvor Aarhus er Europæisk Kulturhovedstad.

Kilde: Visit Aarhus
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078