Fremgang for tvillingefærger
21 pct. flere biler på Spodsbjerg-Taars-ruten.
Rederiet Færgens to nye tvillingefærger på overfarten Spodsbjerg-Tårs har kun været i vandet i nogle måneder, men allerede nu har de haft særdeles god medvind, skriver rederiet i en pressemeddelelse.
Juli har oversteget forventningerne med en stigning på blandt andet personbiler på over 21 pct. i forhold til sidste år. Og det er ikke kun de tørre trafiktal, der understreger succesen.
Rederiets tilfredsundersøgelser viser samtidig, at kunderne har taget godt imod de nye tvillinger.
I juni lagde Færgens nye tvillingeskib M/F Langeland til kaj i Spodsbjerg, og det blev starten på endnu et kapitel i rederiets historie. Sammen med tvillingesøsteren M/F Lolland, der blev indsat i april, sejler M/F Langeland nu i pendulfart på ruten mellem Spodsbjerg og Tårs. Skibene havde deres første fælles overfart den 11. juni, og allerede i juli viste passagertallene en stigning på intet mindre end 17 pct. sammenlignet med juli 2011. Og det er ikke kun antallet af passagerer, der er steget. Også antallet af personbiler, busser og lastbiler har vist en markant fremgang med eksempelvis mere end 21% flere personbiler på overfarten i juli måned sammenlignet med sidste år.
Ser man på den årlige udvikling til dato tyder det på, at succesen ikke stopper her. Det samlede passagertal fra januar – juli 2012 er nemlig 5% højere end tallene for samme periode i 2011, mens antallet af personbiler er steget med 7%.
”Det er virkelig positive tal, og vi er meget begejstrede over, at den ambitiøse oprustning har haft den ønskede effekt. Med de to nye færger har vi løftet komforten og oplevelsen om bord for passagererne til et helt nyt niveau, og ud fra tilbagemeldingerne fra kunderne, lader det til at have båret frugt på alle fronter,” udtaler administrerende direktør hos Færgen, John Steen-Mikkelsen.
Rekordhøj tilfredshed blandt kunder
Færgernes succes fremgår også tydeligt af tilbagemeldingerne fra de tilfredse kunder. Ser man på højsæsonen 2011 var der 27%, der udtrykte, at de var meget tilfredse med deres rejse på ruten. I højsæsonen 2012 lå dette tal på imponerende 55%. Derudover lå andelen af kunder der var tilfredse på hele 37%. Kundetilfredshedsanalysen viser, at kundernes tilfredshed tydeligt er steget inden for blandt andet bistroens udvalg af mad og drikke, muligheden for siddepladser, indeklimaet, indretning og personalets synlighed mm.
Det er ikke kun til vands, at færgerne scorer topkarakter. Ikke færre end 66% af bilpassagererne er meget tilfredse med Check-in-forløbet i havnen, og hele 57% har sat kryds ved ’meget tilfreds’ i spørgsmålet omkring tilfredshed med adgangsvejene til færgen.