23948sdkhjf

SMM 2012: VMS Technology indgår ny designkontrakt

En aftale om den nye bygning af et innovativ fartøj blev lukket på SMM-konferencen torsdag mellem det tyrkisk-skandinaviske skibsingeniør-selskab VMS Denge Technology, et tyrkisk skibsværft og det tyrkiskbaserede rederi Ilgar Bashirov.
Det var en glad og stolt Managing Director Bjørn Strandos fra VMS Technology i Frederikshavn, der sammen med sine tyrkiske partnere torsdag underskrev en kontrakt om VMS skibsdesign til produktion på det tyrkiske værft Terme Shipyard Samsun.
 
”Aftalen betyder, atvi får udviklet et skibsdesign, som kan sælges også på det russiske marked, og i og med at aftalepartnerne er en del af vores selskab, skaber aftalen værdi forVestergasard Group,” siger Bjørn Strandos til Søfart.
 
”Aftalen styrker de fælles kompetencer i området. Den vil give os mulighed for at tage flere lignende projekter,” siger Bjørn Strandos.
Han vil ikke ud med, hvad aftalen er værd, men den sikrer budgettet, som de siger i Nordjylland.
 
”Det er et coming marked og vil generere flere projekter,” siger han.
 
Nøgleordene for det innovative design fra Vestergaard Gruppens selskab VMS Denge Technology  er ”letvægts og alligevel stærk, tidsbesparende og effektiv, lille og flad bund og alligevel rummelig.” 
 
Fartøjet er beregnet til at transportere korn og alle former for gods fra det russiske hovedland tværs gennem Det Kaspiske Hav og Sortehavet og videre til Middelhavet.
Skibsingeniør og administrerende direktør for VMS Denge Technology i Istanbul, Ihsan Altun, siger til Søfart:
”Dette avancerede designet fartøj er designet ned til mindste detalje efter kundernes krav. Det vil være det første skib af sin art, men ikke den sidste. Vi forventer yderligere 25 til 30 fartøjer, der skal bygges i de kommende 4 til 5 år, måske med nogle justeringer undervejs, men primært baseret på det nye design,” Ihsan Altun til Søfart.
 
Fartøjet har en længde på 121 meter, og skibsreder Ilgar Bashirov har store forventninger til fartøjet:
”Vi vil vinde tid under transporten, fordi skibet er lettere og hurtigere end andre, og vi vil vinde inden afsendelse tid, fordi sejlads på floderne vil være mere effektiv, så vi undgår omladninger,” siger Ilgar Bashirov til Søfart.
 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.063