23948sdkhjf

Utilfredse skibsredere: Træghed om ballastvand

Den internationale rederiorganisation, ICS, mener, der udestår væsentlige problemer omkring fremtidens regler for behandling af ballastvand efter møde i IMO.
Sidste uges møde i IMO’s miljø-komite, MEPC, førte langt fra til den afklaring, som den internationale rederiforening, International Chamber of Shipping (ICS) havde håbet på. Det skriver ShippingWatch. 

ICS påpeger, at der udestår væsentlige problemer for alverdens rederier efter mødet, og det er usikkert for rederne, hvilke krav, der vil blive stillet og dermed hvilken teknologi, der bedst kan betale sig for dem at satse på.

"Skibsredere tvinges til at investere milliarder af dollars i nyt behandlingssystem, som måske ikke virker i praksis," skriver ICS i en pressemeddelelse og henviser til, at processen med typegodkendelse er behæftet med fejl.

ICS generalsekretær, Peter Hinchliffe, mener, at det er helt nødvendigt at udskyde tidsfristen for, hvornår kravene træder i kraft:

"Det er godt, at mange regeringer ser ud til at acceptere skibsredernes argument om at det vil være meget svært at retrofitte titusindvis af skibe inden for en tidshorisont på to-tre år efter, konventionen er trådt i kraft, som konventionen kræver lige nu. Det er afgørende, at implementeringen bliver spredt over fem år i stedet for to-tre år."

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094