23948sdkhjf

Saglighed eller usaglighed

I Søfart den 28. september langer bestyrelsesformand i Danish Pilot Service - Jan Bonfils - i en ’kommentar’ ud efter DanPilot. Jeg reagerer på dette indlæg, fordi der bliver malet et ensidigt og ukorrekt billede af DanPilots forretning og grundlaget for det statslige lodseri.
 
Fakta
Som statsligt lodsvæsen er vi underlagt de love og bekendtgørelser, som folketinget har vedtaget. Herunder prisen på lodsninger.

Forsyningspligt
Det er rigtigt, at DanPilot har monopol på gennemsejlingen. Vi er 100 pct. selvfinansieret, og indtægterne fra denne del af forretningen skal holdes op mod den meget omkostningstunge forsyningspligt, som vi lovmæssigt skal levere, og som gør, at vi med kort varsel - året rundt - skal stå til rådighed med en lods. 

Certificeringer af lodserne, overholdelse af hviletidsbestemmelser og opretholdelse af et beredskab, der lever op til forsyningspligten er selvsagt en stor økonomisk post. DanPilot servicerer mere end 60 havne, samtidig med at vi forsyner skibene i gennemsejlingen med lods.

Læs hele artiklen i Søfart
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094