MAN får første low-speed, dual fuel ME-GI ordre
En kickstart på en ny æra, skriver MAN Diesel & Turbo om ordren på to nye motorer, med mulighed for yderligere tre, til det amerikanske shippingselskab TOTE
MAN Diesel & Turbo meddeler, at selskabet netop har vundet sin første ordre nogensinde på ME-GI motortypen. Dual-fuel, slow speed motoren 8L70ME-GI, der både kan bruge flydende natur gas (LNG) og traditional bunkerfuel, skal installeres i det amerikanske selskab TOTEs to nye 3.100 TEU-containerskibe.
De to 3.100 TEU-skibe, med option på yderligere tre, skal bygges på det amerikanske NASSCO værft i San Diego, USA og vil, ifølge pressemeddelelsen, være de mest miljøvenlige containerskibe i hele verden. De to skibe vil operere mellem Florida og Puerto Rico.
Ole Grøne, Senior Vice President Low-Speed Sales and Promotions, ved MAN Diesel & Turbo, siger: “Med den nuværende udvikling i brændstofpriser og flere kundeforespørgsler på en løsning var momentum hen mod udviklingen af en kommerciel, low-speed dual-fuel motor blevet ustoppelig. Vi ser denne ordre som en naturlig kulmination og forventer, at ME-GI er begyndelsen på en ny æra."