Bygning af ro/ro-skibe genoptaget
P + S Werften genoptog i går bygningen af de to ro/ro-skibe til DFDS.
300 af det konkursramte P+S Werftens’ normalt godt 1.200 medarbejderes store arbejdsstyrke genoptog mandag bygningen af de to ro/ro-skibe, oprindeligt kontraheret af DFDS. Det oplyser det tyske Deutsche Schiffahrts-Zeitung i dag.
De to skibe, som bliver særligt udrustede til det dansk/tyske ARK-Projekt, hvor DFDS leverer ro/ro-tonnage, skulle oprindeligt have været leveret sidste år. Bygningen af skibene blev imidlertid stærkt forsinket af værftets økonomiske problemer, og siden valgte DFDS at afbryde kontakten med baggrund i de overskredne leveringsterminer.
Tidligere på måneden bekræftede DFDS imidlertid, at rederiet nu havde indledt nye forhandlinger med værftets kurator om en genoptagelse af bygningen af de to ro/ro-skibe.
Deutsche Schiffahrts-Zeitung oplyser endvidere, at der ifølge deres kilder på værftet, i denne uge skulle komme tre forskellige potentielle købere og besigtige de to næsten færdigbyggede færger Berlin og Copenhagen. Begge kontraheret af Scandlines til Gedser – Rostock-ruten, men siden kancelleret efter det stod klart, at nybygningerne ikke overholdt væsentlige specifikationer i kontrakterne, hvorved færgerne ville være uegnede til den tiltænkte rute.
Det har siden Scandlines trak sig fra kontrakten på Berlin verseret megen spekulation om, hvem der kunne været interesserede i at overtage og forestå en færdiggørelse af færgerne. Bl.a. har DFDS været nævnt som en mulig aftager til deres rute mellem Dover og Calais.
Læs også:
De to skibe, som bliver særligt udrustede til det dansk/tyske ARK-Projekt, hvor DFDS leverer ro/ro-tonnage, skulle oprindeligt have været leveret sidste år. Bygningen af skibene blev imidlertid stærkt forsinket af værftets økonomiske problemer, og siden valgte DFDS at afbryde kontakten med baggrund i de overskredne leveringsterminer.
Tidligere på måneden bekræftede DFDS imidlertid, at rederiet nu havde indledt nye forhandlinger med værftets kurator om en genoptagelse af bygningen af de to ro/ro-skibe.
Deutsche Schiffahrts-Zeitung oplyser endvidere, at der ifølge deres kilder på værftet, i denne uge skulle komme tre forskellige potentielle købere og besigtige de to næsten færdigbyggede færger Berlin og Copenhagen. Begge kontraheret af Scandlines til Gedser – Rostock-ruten, men siden kancelleret efter det stod klart, at nybygningerne ikke overholdt væsentlige specifikationer i kontrakterne, hvorved færgerne ville være uegnede til den tiltænkte rute.
Det har siden Scandlines trak sig fra kontrakten på Berlin verseret megen spekulation om, hvem der kunne været interesserede i at overtage og forestå en færdiggørelse af færgerne. Bl.a. har DFDS været nævnt som en mulig aftager til deres rute mellem Dover og Calais.
Læs også: