Samarbejde skal hjælpe krydstogtturismen på Bornholm
Bornholm sætter fokus på forretningsmulighederne i krydstogtturismen
Samarbejde mellem de mange aktører, både til lands og til vands, der bidrager til krydstogtturismen, er, ifølge direktøren for Destination Bornholm en afgørende faktor for at visionen skal lykkes, og for Bornholm at kunne tiltrække endnu flere krydstogtskibe og ikke mindst turister.
Det sagde Destination Bornholm i dag på kick-off konferencen for det nye Bornholms Maritime Udviklingscenter.
Under logoet ”Vi kender vores turister bedst” sigter Destination Bornholm imod at få vendt skuden og tiltrukket endnu flere krydstogtturister til solskinsøen i Østersøen. Ved præsentationen fremlagde Destination Bornholm sine visioner og strategi for krydstogtturismen på Bornholm.
Sådant et samarbejde, og mange andre samarbejder, ønsker koordinator for Bornholms Maritime Udviklingscenter at være med til at skabe.
”Det velbesøgte arrangement her i dag, hvor både maritime og ikke-maritime aktører og virksomheder deltager, viser en stærk vilje til at skabe vækst og udvikling på øen. Via blandt andet krydstogter og den turisme der følger med når et krydstogt ankommer i enten Rønne eller Nexø Havn. Vores bidrag som maritimt udviklingscenter, og en del af en større netværksorganisation er, at vi har mange erfaringer med at skabe samarbejder på tværs at hele den maritime branche.
Læs også: Bornholmere skal lære af Grenaa Havn
Vha. vores stærke netværk og mange års erfaringer med at skabe idé- og forretningsudvikling og klyngesamarbejder mellem både maritime og ikke-maritime aktører, ønsker vi at bidrage og støtte op omkring den vision som bl.a. Destination Bornholm har præsenteret her i dag,” udtaler Lone Reppien Thomsen, fra Bornholms Maritime Udviklingscenter.
Læs også: Vækstmuligheder i Rønne
Kick-off arrangementet for Bornholms Maritime Udviklingscenter har, udover krydstogtturisme, overskriften ”Havnen som vækstgenerator.”