23948sdkhjf

RAL bekræfter nye kontraherings-forhandlinger

RAL's strandede nybygningsprogram på vej til søs igen
Ifølge en udtalelse af RAL's økonomidirektør Ole Baunbæk til sitet Shippingwatch er RAL igen gået i offensiven mht. til det strandede nybygningsprogram hos P+S Werften. Hvilket bekræftes i organisationen hos RAL. Og koncentrationen er ifølge Søfarts kilder klart koncentreret omriking Remontowa i Polen, der leverede rederiets seneste nybygning, Mary Arctica, tilbage i 2005.
 
RAL har i sammenhængen besluttet, at man nu definitivt har trukket stikket i forhold til P+S Werften, der stod med kontrakten på de fem enheder, rederiet gerne vil (skal) have bygget til afløsning for en stribe aldrende skibe. 
 
Ifølge Søfarts oplysninger kan der i positivt fald ventes en underskrift på kontrakten med Remontowa inden sommer - om end der pt. (som det understreges) er tale om rent tekniske forhandlinger mellem RAL og Remontowa. 
 
Derimod kan det ikke garanteres, at det første skib i en given ny serie bliver den lidt forstørrede replika af Mary Arctica, der ellers lå først for hos P+S Werften. Den side af sagen er ikke færddigdrøftet. Og en "endevending" af leveringsproteføljen kan give god mening, idet de mindre skibe skal afløse de ældste aktive enheder. Enheder, der i henhold til den oprindelige plan, allerede skulle have været afløst.
 
RAL er videre ikke involveret i "resterne" af den Mary Arctica-replika, der ligger hos P+S Werften. Her nåede man et godt stykke med stålarbejdet, ligesom der er leveret en del vitale underleverancer - herunder hovedmotoren. Men det bliver altså et spørgsmål mellem P+S Werften og (evt.) Remontowa at få overført disse komponenter til det nye byggeværft.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062