DFDS’ bud på Scandlines afvist
Scandlines’ tre trafikmaskiner bliver ikke en del af det fremtidige DFDS efter købstilbud blev afvist.
DFDS meddeler i dag i en fondsbørsmeddelelse, at rederiet ikke længere deltager i salgsprocessen for Scandlines.
DFDS, der har en erklæret strategi om at udvide sit short sea-rutenetværk bl.a. ved opkøb af andre rederiers aktiviteter i Nordeuropa, meddelte 3. maj i år, at de var klar til at deltage i slagsprocessen af Scandlines ved at indgive et konkret købsbud. Det er dette bud, der nu ifølge DFDS ikke er blevet accepteret, hvorfor rederiet nu ikke længere er en del af slagsprocessen.
Det dansk/tyske færgerederi Scandlines ejers af de to kapitalfonde 3i og Allianz Capital. De to rent finansielle ejere har gennem de seneste år forberedt Scandlines til at blive videresolgt, bl.a. ved frasalg af Scandlines mere fragtorienterede ro/pax-ruter på Østersøen. Dermed består Scandlines i dag alene af tre såkaldte trafikmaskiner, bestående af færgeruterne mellem Helsingør og Helsingborg, mellem Rødby Havn og Puttgarden og mellem Gedser og Rostock. Næstestørste aktiv er Scandlines Border Shops i henholdsvis Puttgarden og i Rostock. Scandlines to nuværende ejere købte rederiet i 2007 af den danske og tyske stat for omkring 11 mia. kr.
Læs også:
DFDS, der har en erklæret strategi om at udvide sit short sea-rutenetværk bl.a. ved opkøb af andre rederiers aktiviteter i Nordeuropa, meddelte 3. maj i år, at de var klar til at deltage i slagsprocessen af Scandlines ved at indgive et konkret købsbud. Det er dette bud, der nu ifølge DFDS ikke er blevet accepteret, hvorfor rederiet nu ikke længere er en del af slagsprocessen.
Det dansk/tyske færgerederi Scandlines ejers af de to kapitalfonde 3i og Allianz Capital. De to rent finansielle ejere har gennem de seneste år forberedt Scandlines til at blive videresolgt, bl.a. ved frasalg af Scandlines mere fragtorienterede ro/pax-ruter på Østersøen. Dermed består Scandlines i dag alene af tre såkaldte trafikmaskiner, bestående af færgeruterne mellem Helsingør og Helsingborg, mellem Rødby Havn og Puttgarden og mellem Gedser og Rostock. Næstestørste aktiv er Scandlines Border Shops i henholdsvis Puttgarden og i Rostock. Scandlines to nuværende ejere købte rederiet i 2007 af den danske og tyske stat for omkring 11 mia. kr.
Læs også: