Flere skibe til Esvagt fra Singapore
Esvagt løfter option hos ASL Shipyard, hvormed rederiets C-klasse kommer op på i alt 16 enheder.
Høj kapacitetsudnyttelse og gode udsigter for offshore-markederne får nu Esvagt til at bestille to nye skibe til levering i 2015 fra ASL Shipyard i Singapore.
Der er tale om en optionsudnyttelse på den C-klasse skibsserie fra ASL Shipyard i Singapore, som Esvagt allerede har fået 12 enheder af siden leveringen af Esvagt Carpathia i marts 2007. Yderligere to skibe i serien er på vej i år, hvorved antallet af C-skibe, men den netop løftede option, kommer op på i alt 16.
Optionsudnyttelsen sker kun godt et halvt år efter, at Esvagt i sommeren 2013 kontraherede to specialskibe (Havyard 832 SOV) hos Havyard Ship Technologi, Leirvik v. Sognefjord i Norge. Disse fartøjer, der også leveres i 2015, skal servicere Siemens Wind Power ved drift af vindmølleparker i Østersøen og i Nordsøen.
Esvagts adm. direktør Søren Nørgaard Thomsen, betegner investeringsprogrammet som en naturlig konsekvens af rederiets positive udvikling, der er fortsat i 2013 og bevæger sig klart i samme retning i år.
”Esvagts kerneforretning er fortsat service til operatørselskaberne i offshore olie- og gasaktivitet. Rederiet har igennem de senere år søgt mod nye markeder med fokus på bl.a. Grønland og Færøerne, ligesom dets hidtil største fartøj, Esvagt Aurora, er specialbygget til arktiske forhold og nu i tjeneste i Barentshavet. Derudover er der øget fokus på offshore vind, hvor Esvagt er first movers inden for serviceskibe til drift og vedligehold af vindmøller langt fra land. Men de seneste skibsordrer kan også tages som udtryk for et øget strategisk fokus på at styrke rederiets position i hele Nordsø-området,” tilføjer Søren Nørgaard Thomsen.
De to seneste enheder i C-Klassen ventes leveret i perioden maj – juli næste år.
Kilde: Esvagt A/S
Læs også:
Esvagt kontraherer offshore vind-skibe
Esvagt målretter nybygninger til arktiske farvande
Der er tale om en optionsudnyttelse på den C-klasse skibsserie fra ASL Shipyard i Singapore, som Esvagt allerede har fået 12 enheder af siden leveringen af Esvagt Carpathia i marts 2007. Yderligere to skibe i serien er på vej i år, hvorved antallet af C-skibe, men den netop løftede option, kommer op på i alt 16.
Optionsudnyttelsen sker kun godt et halvt år efter, at Esvagt i sommeren 2013 kontraherede to specialskibe (Havyard 832 SOV) hos Havyard Ship Technologi, Leirvik v. Sognefjord i Norge. Disse fartøjer, der også leveres i 2015, skal servicere Siemens Wind Power ved drift af vindmølleparker i Østersøen og i Nordsøen.
Esvagts adm. direktør Søren Nørgaard Thomsen, betegner investeringsprogrammet som en naturlig konsekvens af rederiets positive udvikling, der er fortsat i 2013 og bevæger sig klart i samme retning i år.
”Esvagts kerneforretning er fortsat service til operatørselskaberne i offshore olie- og gasaktivitet. Rederiet har igennem de senere år søgt mod nye markeder med fokus på bl.a. Grønland og Færøerne, ligesom dets hidtil største fartøj, Esvagt Aurora, er specialbygget til arktiske forhold og nu i tjeneste i Barentshavet. Derudover er der øget fokus på offshore vind, hvor Esvagt er first movers inden for serviceskibe til drift og vedligehold af vindmøller langt fra land. Men de seneste skibsordrer kan også tages som udtryk for et øget strategisk fokus på at styrke rederiets position i hele Nordsø-området,” tilføjer Søren Nørgaard Thomsen.
De to seneste enheder i C-Klassen ventes leveret i perioden maj – juli næste år.
Kilde: Esvagt A/S
Læs også:
Esvagt kontraherer offshore vind-skibe
Esvagt målretter nybygninger til arktiske farvande